In deel 2 heb ik een begin gemaakt met uit te leggen waar het bij Sociale Media echt om draait. In dit deel ga ik hier verder op in en wordt mijn standpunt duidelijk: u heeft helemaal geen sociale media expert nodig!

Het gaat om beknoptheid en bondigheid

Weet u wat de meerderheid van zelfbenoemde "Sociale Media Experts" niet beheerst? Juist, ze kunnen niet schrijven! Zij denken dat het alleen gaat om een stukje tekst te vesturen via Twitter, Facebook en andere sociale media.

Hiermee slaan zij de plank finaal mis! Het enige dat echt belangrijk is, is dat die tekst uw goed geschreven boodschap overbrengt. Kort en bondig schrijven is hierbij de sleutel tot effectieve marketing, natuurlijk zonder spel-, stijl- en grammaticafouten want deze leiden onherroepelijk tot verlies van klanten!

Het gaat er om dat uw klant het eerst aan u denkt

Het gaat er om dat u uw klanten kent en dat zij het eerst aan u denken. Ik ken mensen die iedere dag een aantal relaties bellen om even gedag te zeggen of een sociaal praatje te maken, zij zorgen er met een paar korte telefoontjes voor dat hun naam blijft hangen.

Kent u uw klanten? Neemt u werkelijk contact op? Ik heb het dan niet over een Twitter-berichtje sturen: ik heb het over écht communiceren, bv. over zaken die u kunt verbeteren of wat u kunt doen om relaties terug te winnen die al even niets met u hebben gedaan.

Het gaat niet om korting of een "wedstrijdje" die u extra volgers oplevert. Wees slimmer en communicéér! Denk zelf na hoe u sociale media wel of juist niet wilt gebruiken, hiervoor heeft u geen zelfbenoemde expert nodig!