Op www.ragan.com las ik een artikel dat ik graag met u wil delen. Het onderwerp zal u wellicht verrassen: haal geen Social Media Expert in huis! Ik zal dit standpunt in een aantal blogs uiteen zetten...

U kunt een Social Media Expert vergelijken met iemand die expert is in het uit de vriezer halen van brood. Het doel van dat brood is natuurlijk om een lekkere sandwich te maken. Als u alleen maar expert bent in het 'brood-uit-de-vriezer-halen', dan wordt het met die sandwich gegarandeerd nooit wat.

Social Media is niet meer of minder dan een middel dat u kunt gebruiken voor uw marketing en customer service. Social Media op zichzelf zal u nooit kunnen helpen.

Bedrijven maken met Sociale Media massaal dezelfde fout als tijdens de dot-com bubble: iedereen dacht indertijd dat het toevoegen van .COM aan het bedrijfslogo zou leiden tot directe geloofwaardigheid, ook als we verder niets zouden doen.

Iets soortgelijks gebeurt nu ook met Sociale Media, de trieste conclusie is dat we met ons allen blijkbaar weinig tot niets hebben geleerd! Waarom begrijpen mensen niet dat het uiteindelijk succes ligt in een goede marketing en een uitstekende klantenservice? Dat is nooit anders geweest, en geldt ook voor het gebruik van Social Media.

In de volgende blog van deze serie zal ik uiteenzetten waar het met Social Media werkelijk om draait.